Nationaal Dataportaal Wegverkeer

1.png

De Nationaal Dataportaal Wegverkeer (NDW) is een samenwerkingsverband tussen 19 overheidsorganisaties. In de NDW werken zij samen aan het inwinnen, opslaan en distribueren van wegverkeersgegevens. De gegevens worden ingezet voor effectief verkeersmanagement, gerichte verkeersinformatie en treffende verkeerskundige analyses. Doel van dit alles is een betere bereikbaarheid, minder files, meer verkeersveiligheid en minder uitstoot van schadelijke stoffen.

Het hoofddoel is om de NDW partners (bestuurders, directeuren, medewerkers) bij het verstrijken van het Ondernemingsplan 2014-2017 handvatten te geven over het functioneren van de NDW en input te leveren voor het Ondernemingsplan 2018-2021. Het onderzoek dat Statisfact heeft uitgevoerd vormt een onderdeel van het evaluatiekader. Zowel wegbeheerders als leveranciers van data zijn om hun mening gevraagd via een online vragenlijst. Vervolgens hebben er een vijftal diepte-interviews met stakeholders plaatsgevonden om de resultaten verder te verdiepen.

Klantervaring

"Een paar jaar gelden hebben wij als organisatie een enquête uit laten voeren om te onderzoeken of onze partners en afnemers voldoende toegevoegde waarde zien in onze organisatie om van een tijdelijk ingerichte projectorganisatie een structureel samenwerkingsverband te maken. Dat is positief afgelopen. Er zijn nieuwe contracten getekend met daarin de belofte het samenwerkingsverband elke twee jaar te evalueren aan de hand van een enquête die ingaat op een aantal in de overeenkomst genoemde criteria. Hiervoor hebben wij Statisfact benaderd. Zij bleken in staat tegen een net tarief een enquête uit te zetten en de uitkomsten daarvan te vergelijken met de resultaten van de enquête een paar jaar eerder.

De resultaten gaven aanleiding tot een paar diepte-interviews die Statisfact heeft afgenomen; hieruit zijn aanbevelingen gekomen die voor ons samenwerkingsverband een goede leidraad vormen voor de komende twee jaar. Statisfact heeft in een aantal bijeenkomsten die wij hadden georganiseerd met onze Partners zelf de resultaten van de enquête en daaraan gelieerde diepte-interviews gepresenteerd en besproken.

Kortom, we zijn tevreden over het eindresultaat van de enquête en opgeleverde rapportage. De contacten met Statisfact zijn plezierig en ze reageren snel op vragen. Een leerpunt voor Statisfact, dat ik hen wil meegeven, is er in gelegen dat Statisfact zich meer als adviseur dan als uitvoerder van een klus mag presenteren. Ze kunnen dat, maar mogen dat nog vaker laten zien".


 

Vragen over dit onderzoek of vragen over klanttevredenheid of gebruikersbeleving in het algemeen? Neem contact op!

Previous
Previous

Capri Hartrevalidatie

Next
Next

Leids Universitair Medisch Centrum